ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עפולה
|
6476-05-12
13/10/2013
|
בפני השופט:
תמר נסים שי
|
- נגד - |
התובע:
דני מילר
|
הנתבע:
1. תדיראן גרופ בע"מ 2. שופרסל בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
עניינו של תיק זה בעסקה לרכישת מכונת כביסה מסוג בלומברג (להלן: "מכונת הכביסה"), בסך של 1,584 ש"ח אשר התבצעה ביום 24.2.11 בסניף הנתבעת 2 בעפולה.
הנתבעת 1 היא היבואנית של מכונת הכביסה.
ואלה טענות התובע:
התובע, שביקש לרכוש מכונת כביסה, שוכנע ע"י המוכר בסניף הנתבעת 2 לרכוש את המכונה נשוא הליך זה, בשל תקופת האחריות המורחבת שניתנה לה במסגרת מבצע. לפי המבצע, בנוסף לאחריות הבסיסית למשך שנה, ניתנת גם אחריות על החלקים ל-4 שנים נוספות.
במעמד ביצוע העסקה נאמר לתובע, כי במידה ויזקק לביקור טכנאי יהיה עליו לשלם סך של 199 ₪.
חרף האמור לעיל, כאשר הותקנה המכונה בביתו על ידי טכנאי מטעם הנתבעת 1, התברר לו כי האחריות הינה למשך שנה אחת בלבד, וכי אם ברצונו לקבל אחריות ל-4 שנים נוספות, עליו לשלם סך של 199 ₪.
בשל סירובו לשלם סכום זה למתקין עבור הרחבת האחריות, נמנע המתקין מלספק לו תעודת אחריות ובכלל זה, תעודת אחריות גם ביחס לשנה הראשונה, כמתחייב על פי הדין.
לאור השתלשלות עניינים זו, פנה התובע למוכר אצל הנתבעת 2, אשר הכחיש כי נושא האחריות עלה בשיחה עימו והפנה אותו בנושא האחריות לנתבעת 1.
פניית התובע באמצעות המועצה לצרכנות לנתבעת 2 לא הועילה. לתובע נמסר כי על מנת להגדיל את טווח האחריות מעבר לשנה הראשונה, עליו לשלם 199 ₪. אך גם את תעודת האחריות הבסיסית לשנה לא העבירה לידיו.
במקביל, פנה התובע לנתבעת 1 בכדי לקבל מידיה את תעודת האחריות. לדבריו, הנתבעת 1 חזרה על דברי הנתבעת 2, ואולם אף שגם היא לא חלקה על טענתו כי הוא זכאי לקבל את תעודת האחריות ביחס לשנה הראשונה, נמנעה מלהעבירה לידיו.
פניות נוספות לנתבעות לא סייעו.
התובע טוען כי במעשיה, הפרה הנתבעת 2 את הוראות סעיף 2(א)(17) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א- 1981 (להלן: החוק) האוסר על הטעיית הצרכן בנוגע לתנאי האחריות.
הנתבעת 1 הפרה את הוראות תקנות 12 ו-13 (א) ו-ב לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), התשס"ו- 2006 (להלן: התקנות). זאת, משלא צירפה לטובין את תעודת האחריות, ולא מסרה העתק ממנה במעמד מסירת הטובין, וכן, לא אפשרה לו לעיין בתעודת האחריות עובר להשלמת העסקה.
התובע, עתר לחייב את הנתבעות כדלקמן:
לחייב את הנתבעת 1 בפיצוי לדוגמא בגין אי מתן תעודת האחריות בסך של 10,000 ₪ בהתאם להוראות סע' 31(א)(א)(7) לחוק ואף ולחייבה לספק לו תעודת אחריות כדין.
לחייב את שתי הנתבעות בפיצויים בסך של 2,000 ₪ בגין עגמת נפש ובזבוז זמן.
לחייב את הנתבעת 1 לספק לו את תעודת אחריות מורחבת ל-4 שנים, או לחילופין, לחייב את הנתבעת 2 לשלם לו סך 199 ₪ בגין עלות הרחבת האחריות, או לחייבה לשלם לו סך של 1,500 ₪ שווי הרחבת האחריות.
ואלה טענות הנתבעת 1:
הנתבעת 1 הינה היבואן של מכונת הכביסה שרכש התובע, וזו משווקת על ידה באמצעות רשתות השיווק. במהלך חודש אוקטובר 2010 ועד ליום 30.11.11 היא יצאה במבצע לפיו כל מי שירכוש מכונת כביסה תוצרת בלומברג, רשאי לרכוש אחריות נוספת ומוגבלת למשך 4 שנים, מעבר לשנה הראשונה, תמורת סך של 199 ₪.